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Hi All,

It has been a while since our last update! But our golden rule is to post an update only when we have real news! During this time, we have been working a lot. First good news! Stephane Esse has joined our team to help us to traduce the visual and cinematic aesthetic that we want to put in “The Noise Under”. His main characteristic is to be a movie director (in addition to being a photographer and graphic designer!). Don’t hesitate to look at his work.link

Why a movie director?

We were looking for a specific profile, not related to video games but rather from film industry. We were seeking someone who would like to break away from the traditional styles adopted by video games industry. We have started to work with him since 2 weeks on a visual simulation of the game (to test the player experience and the different sides of the gameplay), and we already are able to share with you our first drafts! Keep in mind that it is a work in progress (even if the final look will be closer to that)!

The Main Menu draft

The main menu will be the first screen you will see in the game. It will give you access to the following several functions: create and personalize your character, choose an adventure to live (in the adventure shop), play an adventure, etc.

Main menu / Menu principal

The player character sheet draft

Before starting to play, you should configure the face of your character in the Menu “Create your character”.
You will also be able to set up the equipment, in using your basic credit included in your package.
After configuring this, you will be able to play.

Character Sheet / Feuille de Personnage joueur

The strategic view draft

Once you will have started to play, you will access to the “Strategic View”: with it, you will be able to locate your character in the archipelago, to zoom in the tactical view, and to see the different places of a district. It will also allow you to find the location of the characters of the other potential gamers who will be part of your team. Strategic view / Vue strategic
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Bonjour à tous!

Cela fait longtemps que nous n’avons rien posté. Mais nous nous sommes donné comme règle de ne poster des mises à jour que lorsque nous aurions des VRAIES news. Pendant ce temps, nous avons bien avancé ! Première bonne nouvelle : Stéphane Esse a rejoint notre équipe pour nous aider à traduire l’esthétique visuelle et cinématographique que nous voulons mettre dans « THE NOISE UNDER ». Sa particularité : c’est un réalisateur de films (en plus de ses compétences de graphiste et de photographe) ! N’hésitez pas à aller regarder son travail. lien

Pourquoi un réalisateur ?

Nous recherchions un profil particulier, non lié au jeu vidéo et issu du domaine du cinéma. Nous voulions quelqu’un qui serait partant pour sortir des codes habituels du jeu vidéo. Nous avons commencé à travailler ensemble depuis 2 semaines maintenant sur une simulation visuelle du jeu (pour éprouver l’expérience joueur et certains aspects du gameplay), et nous pouvons d’ores et déjà vous présenter nos premières planches de travail. Attention! il s'agit de travaux toujours en cours susceptibles d'être modifiés (même si le style final sera très proche)!

Ebauche du Menu Principal

Le menu principal sera le premier écran sur lequel vous arriverez. Il vous donnera accès aux différentes fonctions suivantes : créer et personnaliser votre personnage, choisir une aventure (dans l’Aventure Shop), jouer une aventure, etc

Main menu / Menu principal

Ebauche du Menu Profil

Avant de commencer à jouer, vous devrez configurer le visage de votre personnage dans le Menu « Créer votre personnage ».
Vous pourrez aussi personnaliser votre équipement en utilisant un crédit de base inclus dans votre package.
Après avoir fini cette configuration, vous pourrez commencer à jouer.

Character Sheet / Feuille de Personnage joueur

Ebauche de la Vue stratégique

Au début, vous aurez accès à la « vue stratégique » : celle-ci vous permettra de vous situer dans l’archipel et de voir les différents lieux de la ville.
Vous pourrez aussi localiser les personnages des autres joueurs potentiels qui feront partie de votre équipe et accéder à la vue tactique (sur laquelle nous reviendrons une autre fois) à partir de cet écran.

Strategic view / Vue strategic
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